Era pierwsza – podsumowanie i zmiany

Pierwsza Era Ogurowo Vallheru zakończyła się, zgodnie z ogólnie przyjętymi zasadami, to znaczy po pokonaniu Strażnika Skarbu, a także ukończeniu budowy Astralnej Machiny. Jesteśmy już wprawdzie w połowie Ery Drugiej, jednak nikt dotychczas nie posilił się na podsumowanie dotychczasowych dokonań. Postanowiłem więc krótko je streścić. To także dobry moment, by zastanowić czego jeszcze możemy się spodziewać w nadchodzącym czasie.

Pod wodzą króla Evena, w ciągu niemal roku od powstania gry Ogórowo Vallheru, wprowadzony został szereg zmian. Znajdują się wśród nich zarówno kosmetyczne, jak i mających istotny wpływ na rozgrywkę.

Strona wizualna gry

W Pierwszej Erze nie pojawiły się nowe bronie.
Póki co brak informacji o planach wprowadzenia nowych broni.

Nie sposób wymienić wszystkich korekt wizualnych, jakie zostały dokonane w grze. Z całą pewnością całość prezentuje się obecnie o wiele przystępniej niż surowa wersja silnika. Wiele lokacji doczekało się drobnych korekt poprawiających wygląd oraz czytelność. Poprawiona została także duża część literówek i błędów w tekstach, które naturalnym sposobem lubią się wkradać w tekst.

Rozwój postaci

Pojawił się także szereg zmian dotyczących rozwoju postaci. Począwszy od drobniejszych korekt, jak modyfikacja przyrostu Astralnych Punktów otrzymywanych co poziom (AP = (poziom / 5) + 5), skończywszy na tak drastycznych rewolucjach, jak usunięcie z gry żywiołów oraz walki turowej. Ponadto wprowadzone zostały bonusy rasowe, dzięki którym tworzenie postaci wymaga od gracza większej uwagi.

Od lat wiadome było, że klasa maga jest zdecydowanie najlepszym wyborem dla kandydata na Bohatera. Było tak głównie ze względu na czary dające ogromny bonus do ataku oraz obrony postaci. Wprowadzone korekty mają na celu owe różnice niwelować (chociażby zmniejszenie mocy zaklęć). Dzięki temu klasa maga jest już znacznie osłabiona w stosunku do pozostałych, przy jednoczesnym wzmocnieniu reszty klas walczących m.in. poprzez wprowadzenie do gry Amuletów. Nad obecnym systemem wciąż trwają prace i nie jest to jeszcze temat zamknięty, możemy się więc spodziewać kolejnych korekt.

Korekty poprzedniej wersji silnika

Nie wszystkie zmiany w historii Vallheru były do końca przemyślane.
Nie wszystkie zmiany w historii Vallheru były do końca przemyślane.

Cechą szczególną silnika Vallheru, a także samej gry zawsze było to, że pozostaje w nieustannym rozwoju. Nie od dziś wiadomo jednak, że nie wszystkie zmiany były trafione. Wiele z nich budzi kontrowersje cały czas, co da się mocno odczuć na Forum wewnętrznym gry, w dziale Propozycje. Kilka zmian pozostałych po ostatnich wersjach silnika zostało usuniętych bez sentymentu przez króla Evena. Należą do nich między innymi nowy system uników, profil fabularny, wspomniane już żywioły czy lokację Kroniki, która docelowo miała przejąć funkcję wyłaniania bohatera w ostatniej wersji Vallheru.

Nie zdarza się często, by na forum jakakolwiek decyzja zapadła bez protestów lub wyzwisk rzucanych z każdej strony. Społeczeństwo gry tworzą bardzo zróżnicowane indywidua, jednak co do jednej zmiany nikt nie wyraził protestu – mowa tu o uhonorowaniu twórcy silnika Vallheru Thindila uczynieniem go najważniejszym z bóstw z panteonu królestwa. Być może jest to gest drobny, jednak bardzo znaczący dla całej społeczności gry.

Podsumowanie większości dyskusji na forum
Reakcja jakiej należy oczekiwać, wrzucając post na Forum.

Nowa klasa postaci

Do wyboru pojawiła się nowa klasa – Traper. Jest ona obecnie w fazie testowej, ale już na początku ery dało się odczuć jej potencjał. Docelowo jest to klasa stworzona z myślą o eksplorowaniu gór, których zwiedzanie dotychczas było nudnym, acz dochodowym zajęciem. Traper posiada również bonus do hodowli Chowańców. Powstanie nowej klasy zainicjowało także szereg mniejszych zmian w hodowli oraz w samych górach. Np. na słynnym Moście Śmierci możemy zdobyć już nie tylko ekwipunek, ale także Punkty Doświadczenia.

Nie są to oczywiście wszystkie zmiany, mam jednak nadzieję, że powyższe podsumowanie da Tobie obraz tego jak gra się rozwija, wciąż ewoluuje i jest żywa. Jeśli więc jeszcze do nas nie dołączyłaś/dołączyłeś to nie zwlekaj – zarejestruj się jeszcze dziś. Natomiast jeśli już z nami jesteś pamiętaj – każdy może zaproponować coś nowego, jest od tego specjalny dział na forum. Nie krępuj się więc i dorzuć coś od siebie!

Pełną listę zmian w grze możesz znaleźć pod poniższym linkiem. Z kolei o planach na nową Erę przeczytasz tutaj. Zapraszamy także do śledzenia naszego facebooka!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *